ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

A. Γενικά στοιχεία
Τίτλος Εργασίας:
Το κινηματογραφικό εργαστήρι του 5ου Δ. Σ. Χολαργού
Κατηγορία συμμετοχής:
Πολιτισμός
Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας (λινκ) :
Τίτλος τμήματος/τάξης/ομάδας :  
Κινηματογραφική ομάδα 5ου Δ. Σ. Χολαργού
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν:  
Μίτσης Παναγιώτης
Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή:
16
Οι ηλικίες τους :  
11-12 ετών
Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας:


B. Περιγραφή της περιοχής μας
Δείτε την περυσινή μας εργασία «Ο παλιός Χολαργός»

Γ.  Περίληψη της εργασίας μας:

   Τα τελευταία χρόνια στο σχολείο μας ασχοληθήκαμε αρκετά με την παραγωγή ταινιών για εκπαιδευτικούς σκοπούς, συμμετείχαμε σε φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, είχαμε μάλιστα και διακρίσεις. Μέσα σ΄αυτό το κλίμα παρουσιάστηκε ενδιαφέρον από την πλευρά μαθητών-τριών για την πιο ενεργητική συμμετοχή τους στη διαδικασία παραγωγής ταινιών
   Έτσι η ομάδα των παιδιών που είχαν δουλέψει την προηγούμενη χρονιά για το διαγωνισμό, εμπλουτίστηκε με νέα άτομα κι αποφασίσαμε η φετινή μας συμμετοχή να πάρει το χαραχτήρα του στησίματος ενός κινηματογραφικού εργαστηρίου και τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας όπου θα παρουσιάζονται τα έργα μας. Κανονίσαμε να βρισκόμαστε μια φορά τη βδομάδα μετά το τέλος των μαθημάτων, ενώ κάποια από τα παιδιά της ομάδας που έμεναν στο ολοήμερο είχαν τη δυνατότητα να ασχοληθούν περισσότερο, αξιοποιώντας έτσι το χρόνο που περίσσευε μετά την μελέτη των μαθημάτων.


Δ. Προβλήματα στην πορεία της εργασίας μας:
Δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα προβλήματα πέρα από κάποια έλλειψη χρόνου για να δουλεύουμε στο σχολείο όλοι μαζί.


Ε. Κύρια περιγραφή της  εργασίας μας – βασικά στοιχεία της

    Στη διάρκεια της εργασίας μας, από την αρχή σχεδόν της χρονιάς, συζητήσαμε για την τεχνική του κινηματογράφου, φτιάξαμε κάποιες πρώτες ταινιούλες σαν αποτέλεσμα της παρουσίασης και διδασκαλίας βασικών τεχνικών. Τα παιδιά πειραματίστηκαν και εκφράστηκαν με τη δημιουργία μικρών animation στον Η/Υ, καθώς και στην παραγωγή δικών τους ταινιών, ανά ομάδες των 2-3 ατόμων. Στο σχολείο εκτός από τις απλές κινηματογραφικές τεχνικές δουλέψαμε στην αίθουσα υπολογιστών στην εκμάθηση προγραμμάτων animation και επεξεργασίας βίντεο. Τα παιδιά δούλεψαν στο σπίτι και στο σχολείο πάνω σε ιδέες που είχαμε συζητήσει ή και εντελώς δικές τους. Ισχυρό εργαλείο συνεννόησης και ανταλλαγής ιδεών ήταν το φόρουμ που δημιουργήσαμε αρχικά, πριν περάσουμε στο στήσιμο της ιστοσελίδας. Τονίστηκε η ανάγκη προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και της αναφοράς των πηγών του ψηφιακού και άλλου υλικού που δεν ήταν δική μας δημιουργία, καθώς και η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών
    Το τελικό στήσιμο της ιστοσελίδας άρχισε να προχωράει με την ανάρτηση του υλικού μας και τις υπόλοιπες πληροφορίες για τη δουλειά μας και  συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του διαγωνισμού, οπότε και δεσμευόμαστε για τη μη προσθήκη νέου υλικού μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.             
  

Τι καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.
Σημαντικό στοιχείο της εργασίας δεν είναι μόνο η απόκτηση τεχνικών γνώσεων για θέματα χειρισμού και χρήσης των Η/Υ και το στήσιμο μιας ιστοσελίδας, αλλά και η δυνατότητα έκφρασης των μαθητών, που παρουσιάζουν λίγο ή πολύ τη δική τους αντίληψη για τον κόσμο γύρω τους και μαθαίνουν τρόπους για να δημιουργούν.

Τι  εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.
Word, Power Point, Movie maker, Pivot Stickfigure animation, Voki, Animation shop, Αναζήτηση μέσω Internet explorer/ Chrome/ You tube,

Με ποιους τρόπους γίναμε (με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από  το διαδίκτυο.
Με την παρουσίαση της δουλειάς μας, ένα μικρό λιθαράκι στην πολιτιστική παραγωγή και παρουσία του Χολαργού.

Αντίκτυπος της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).
Μεγάλη αποδοχή από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς του σχολείου μας, προβολή της δουλειάς μας από έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο της γειτονιάς.

Πώς πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας εθελοντικά.

Πολλά από τα μικρότερα παιδιά του Ολοήμερου συμμετείχαν με ζωγραφιές τους.

Ανακαλύψεις – απρόοπτα – εκπλήξεις
Το αξιοσημείωτο είναι η επαφή μας με άλλα σχολεία μέσω διαδικτύου και η συνεργασία μας με το 8ο Δ. Σ. Λειβαδιάς, όπου δυο μαθήτριες της Ε΄τάξης μας παραχώρησαν μια ιστορία τους για σενάριο μιας από τις ταινίες μας. Η ταινία αυτή («Ο λυπημένος σκύλος») απέσπασε πολλά θετικά σχόλια από συναδέλφους εκπαιδευτικούς και μαθητές άλλων σχολείων και αναδημοσιεύτηκε στους διαδικτυακούς τους τόπους.